vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Utflykt till Glimåkra

Publicerad 2016-10-28 16:29:52 i Allmänt,

Har varit på utflykt till Glimåkra idag. Följde med handvävare i Jönköpings län på bussresa. Är på väg hem nu och är trött men så himla nöjd med dagen... så fylld av nya idéer och inspiration.

Jag tyckte att vävstolsmuseet var bäst .... fick bl.a. lyssna till en demonstration av weavepoint, se hur man väver med solfjäderssked, och se Monica Hallens utställning "Ett liv i trasor" med fantastiska trasmattor.

Lillemor Johansson visade damastvävning med skälblad på en fantastisk gammal vävstol, och de visade plädar vävda i damast.

Och så köpte jag såklart lite , eller egentligen ganska mycket, garn ....

Nu sitter jag på bussen och funderar på allt jag vill göra framöver ... lära mig att väva damast ... väva trasmattor i glesrips .... köpa weavepoint .... väva nåt fint i ullstränggarnet jag köpte .... hmmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela