vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Utställning

Publicerad 2016-09-26 09:19:10 i Allmänt,

Nätverket vävformgivning har haft utställning under tre helger i Binnebergs tingshus utanför Skövde, och jag har varit med.... Tänkte att det kan väl vara kul att visa mina saker och prata lite med folk, men att det skulle vara så himla kul... Har varit där i helgen, och det var mycket folk hela tiden. Och vi fick så mycket beröm för våra vävnader ... och så mycket intresserade frågor ... och så många inspirerande pratstunder med andra hantverkare, att vi var alldeles lyriska och upprymda när vi igår plockade ner vår utställning.

Temat för utställningen var ull och ylle för glädje nytta och värme, och är en del i det projekt nätverket arbetar med just nu

Jag hade med min spinnrock och spann ull under helgen, och det var många som tittade, frågade och berättade. Och många som kommenterade att det såg så rofyllt och avkopplande ut, och det är ju precis vad ullspinning är - ren meditation.

Kommentarer

Postat av: Madelene

Publicerad 2016-10-03 11:46:53

Det är kul, att sitta och spinna offentligt ger alltid positiva reaktioner! Och jag håller med dig, det är meditativt.

Svar: Ja, min spinnfröken sa att man bör spinna lite varje dag, och jag vet inte om hon menade för övningen eller för avkopplingen, men jag väljer att tro det senare. En nygammal form av meditation eller kanske yoga😃
vavglad.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela