vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Jösses ...

Publicerad 2017-07-10 09:32:07 i Allmänt,

Nu sitter jag här igen ... med min kopp te ... begrundar... låter tankarna fara runt ... och försöker ta in allt som hände i helgen.

Var så lycklig över att bli uttagen som utställare till slöjdmässan i Hjo. Jag vet att jag kan väva, att jag använder bra material, att jag är noggrann, och jag brukar bli nöjd med mina alster ... men hur ska man kunna veta vad andra ser i sakerna ... vad dom har för referensramar och smak ... så det kändes som en enorm bekräftelse när jag fick besked att jag fick vara med.
Åkte ned till parken i fredags morse. Hälsade på mina grannar och packade upp mina saker ... och sen ... jösses ... 
Jag fick ett sånt gensvar ... fick så mycket uppskattning för mina vävnader. Har pratat med så många positiva, vänliga, entusiastiska, kunniga, intresserade, varma och gulliga människor den här helgen så jag är helt omtumlad. Så många väverskor och vävintresserade det finns trots allt ... har hört om samarbete och projekt i vävstugor, hört om barndomsminnen där mormor eller mamma vävt, om drömmar att återuppta vävningen som fått stå tillbaka för annat i livet, diskuterat tekniker och material ... helt fantastiskt!!

Och sen ... hemslöjdskonsulenterna gick runt på området och pratade med utställarna och tittade på hantverket, och på lördagseftermiddagen kom en av dem tillbaka till mitt stånd och berättade att jag utsetts till bästa utställare vid slöjdmässan i Hjo 2017!!!! Höll på att svimma ... så himla glad ...


Så här sitter jag nu ... med mitt diplom och min fina blomsterbukett och försöker fatta vad det var som hände ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela