vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Kapp-projekt, del 4, den är färdig!

Publicerad 2017-03-16 13:45:16 i Allmänt,

Tro det eller ej, men min kappa är klar!


Det är nog ett år sedan jag tänkte första tanken på den, och sen provvävde lite, och funderade lite till, och letade mönster... och sen; vad sjutton ... jag testar... och nu så: tadaaa;


Den sista etappen i detta långtidsprojekt har varit att fålla, sy knapphål (med iläggstråd), sy i knappar (2 cm från kanten) och sy pricksöm utmed framkanten, runt kragen och utmed ficköppningarna. Alltihop efter instruktioner från sömnadsläraren på Axevalla folkhögskola.


Att jag överhuvudtaget kom på tanken berodde på att Nätverket vävformgivning erbjöd en kurs där vi vid tre träffar på Axvalla folkhögskola fick handledning i att sy ett plagg av ett hemvävt tyg. Och jag är så glad att jag bestämde mig för att delta. Har lärt mig massor, och fått bättre sömnadssjälvförtroende.


Så nu ruvar jag på fler projektideer, och funderar på om jag kanske på sikt ska byta ut min gamla Husqvarna från 1970-talet... det var en himla skillnad att sy på en modern Bernina...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela