vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Vad jag gör nuförtiden?

Publicerad 2017-10-28 14:41:40 i Allmänt,

Jag har fyllt mina vävstolar efter sommarens vävuppehåll. Har många idéer om vad jag skulle vilja göra, men känner att jag fortfarande kan utveckla mina ponchos i dräll och mina kuddar i åttaskafts kypert, så det blev det igen ....

I min stora Glimåkra satte jag upp en ny ponchoväv, en blå den här gången, och jag sitter här när jag vill väva lugnt och meditativt, fösa samman ullinslagen och leka med färger ...
(null)

I min Stabilia blev det en bomullsvarp solvad i åtta skafts kypert. Slår in lite olika material, just nu lingarn jag köpte på vävmässan, och leker med olika trampordningar för att få olika mönster .... kul... 
(null)

Och i nytillskottet; min fina lilla Glimåkra, provväver jag smålandsdräll. Är inte alls nöjd, ska plocka upp det här och solva om, men nu vet jag hur jag ska göra ....
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela