vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Att överarbeta ...

Publicerad 2017-06-09 13:29:55 i Allmänt,

Sitter och broderar blommor på en kofta jag sytt av mitt hemvävda tyg och funderar på det där med att sätta stopp i rätt ögonblick, innan det blir för mycket. När man fått till det där lilla extra som lyfter ett arbete... innan allt faller och det blir överarbetat istället... svårt. 


Jag blev hemskt nöjd med tyget jag vävde, tyckte att jag fick det bra med en färgglad varp som dämpades med det svarta inslaget. Och eftersom jag gillar färg, ville jag ändå liva upp det svarta med en infordring i en ärtgrön färg, och så fick jag tag på ganska diskreta knappar för att balansera det ... men sen tyckte jag ändå att det blev för dystert, så nu sitter jag här och broderar lite blommor. Det blir nog bra... men frågan är hur många det ska vara. En blev inte alls fint, då funderade jag en stund om jag alls skulle brodera, men sen blev det några till och nu ser det riktigt bra ut. Men så är frågan; räcker det nu .... kanske ska ha en liten blomma i nacken också ... hm... det var det där med att stoppa i tid ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela