vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Börjar bli nervös ....

Publicerad 2017-06-30 12:05:51 i Allmänt,

I vår lilla stad anordnas varje år en stor slöjdmässa; slöjdmässan i Hjo. Den är alltid andra helgen i juli, fredag - söndag och då fylls Stadsparken, och resten av staden också för den delen, av hantverksintresserade besökare. Det är det största och roligaste som händer på hela året i mitt tycke. Själva mässområdet är beläget i Stadsparken, alldeles invid Vättern, och området är ganska stort, så trots att det är mycket folk och många utställare känns det luftigt att gå där och titta. Och det är vad jag brukar göra, gå och titta, gärna alla tre dagarna, och inspireras, prata med hantverkare, handla något fint noga utvalt hantverk ... 


Men i år ska jag stå på andra sidan så att säga ... jag ska ställa ut mina vävalster... visa upp dem tillsammans med nästan 300 andra utställare .... superduktiga allihop ... utvalda av hemslöjdskonsulenterna ... milda Matilda, vad har jag gett mig in på ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela