vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Drar på ...

Publicerad 2017-05-05 10:10:03 i Allmänt,


Så var det dags att dra på min varp. Här har jag dock förnyat mig lite sedan jag gick utbildningen för drygt 30 år sedan.

Tidigare bad jag någon eller några familjemedlemmar hjälpa till med detta moment, de som inte insett vad som var på gång och lämnat huset vill säga ... men så behövde jag hjälp att dra på en varp till en ripsmatta, mååånga trådar fördelade på tre varpflätor. Tillslut fick jag min dotter, min far och min mor att förbarma sig. Och det blev en påfrestande upplevelse för alla inblandade. Jag insåg att jag nog skulle få svårt att rekrytera frivilliga efter det, så numera använder jag vädringsstället som pådragningsknekt och vattenfyllda petflaskor som tyngder. Funkar fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela