vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Praktisk vävbok, tillägnad den idoga svenska kvinnan ...

Publicerad 2017-05-17 22:14:11 i Allmänt,

Väven jag just satt upp är hämtad från en av mina favoritböcker; 


har haft den länge, och återkommer till den gång på gång. Den är full av roliga bindningar, från två till åtta skaft, med olika förslag till trampuppknytningar och trampordningar till varje solvning. 


Den solvnota jag valde den här gången hade sju olika trampuppknytningar att välja mellan, och till den trampuppknytning jag valde föreslås tre olika trampordningar, och därutöver kan man ju exprimentera fram hur många som helst själv. Alltså  .... jag kan hålla på länge ...

Började med det här mönstret. Hade egentligen bestämt mig för ett annat, men så trampade jag fel, och hittade detta ... får ta det andra sen ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela