vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Vävmässan

Publicerad 2017-10-04 13:54:43 i Allmänt,

Jodå, jag var på vävmässan i Växjö.... min första ... och det har tagit några dagar att smälta alla intryck. 

Det var fantastiskt! Att gå där mitt bland alla andra vävtokiga, titta på allt härligt garn, lyssna till intressanta föredrag från speakers corner, bläddra i fina böcker och imponeras av de fina vävnaderna som ställdes ut ... så roligt! 

Jag är ganska aktiv på instagram, och följer många väverskor och andra som handarbetar, och nu fick jag träffa flera av dem "på riktigt". Märklig känsla det där ... man tycker nästan att man känner en person som man aldrig har träffat. 

Vi var en grupp ur nätverket vävformgivning som var där, och vi hade monter nummer 1. Alldeles vid ingången stod vi, och såg när alla vävglada människor stormade in, en minut efter att mässan öppnade, och jag älskar blicken de hade ... superladdade ... "nu jäklar ska här gås på vävmässa, och jag tänker inte missa något" ... kände sån samhörighet med dessa människor ... fantastiskt att dela ett intresse med så många ...

Vår monter innan anstormningen ... sen var det fullt ös i tre dagar ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela