vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Sticka provlapp!

Publicerad 2017-04-22 11:43:27 i Allmänt,

Och så har det hänt igen... jag börjar på en ny stickning, läser beskrivningen; stickfasthet, stickstorlek, och tänker en sekund att jag borde nog sticka en provlapp... jag vet ju att jag stickar hårt... och brukar få gå upp ett halvt nummer, minst, för att få stickfastheten att stämma.


Men tror du att jag gjorde det? Nej, inte den här gången heller...

Det brukar sluta med att jag stickar halva bakstycket medan jag försöker övertyga mig själv om att det kommer att stämma. Jag drar lite i det jag stickat, mäter antal maskor på 10 cm, drar lite till.., jovars, det stämmer nästan.

Tills jag ger upp, inser att det stämmer inte, inte den här gången heller. Det kommer att bli för litet. Lika bra att repa upp. Gör om gör rätt.

Och där är jag nu, igen .... tur att man tycker om att sticka...




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela