vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Är en samlare ....

Publicerad 2017-12-21 17:44:24 i Allmänt,

Jag är en samlare ... erkänner mig skyldig .... i mina gömmor finns restgarn och mönster till tröjor jag stickade, eller hade planer på att sticka, på åttiotalet. När dottern nämnde tankar på att sy ett lapptäcke kunde jag raskt bistå med ordentligt  med grundmaterial.  Här finns mängder med vävgarn som jag har planer för ... eller är övertygad om att jag kommer att få fantastiska planer för.

Och nu i juletid .... tänker varje år att jag inte ska plocka fram så mycket grejer. Men så öppnar jag locket på min gamla brudkista och börjar plocka fram den ena tomten efter den andra. Den fick jag av bästa kompisen när vi bytte julklappar i andra klass ... den köpte jag när jag flyttat in i min första lägenhet ... den fick jag av mina barn .... 

Det blir nog som vanligt ... tomtar överallt ... 

God jul! 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela