vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Vävrummet

Publicerad 2016-08-05 16:00:26 i Allmänt,

Jag tyckte att det var jättejobbigt när barnen flyttade hemifrån. När den sista flyttade blev det väldigt tomt och tyst i huset. Men.... det stora hobbyrummet i källaren blev ledigt, och jag kunde förverkliga planer jag ruvat på några år. Via blocket införskaffades en 160 cm bred, 10 skafts, med kontramarch försedd glimåkravävstol och en 120 cm bred Stabilia, även den med 10 skaft och kontramarch.
Jag hittade även en bordsvävstol på ben på en loppis, och den fick plats den också.
Allt material jag samlat på mig under åren kunde nu sorteras upp och jag fick lite överblick över vad jag hade (och det var en del, är lite av en hamster när det gäller textila material). Åh, vad det blev bra, jag är så lycklig över mitt vävrum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela