vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Julmarknad

Publicerad 2016-12-05 21:26:07 i Allmänt,

Om någon för ett år sedan sagt att jag skulle delta med mina vävnader i en julmarknad hade reaktionen varit; ja säkert..... och tomten finns och hans favoritren heter Rudolf ...

Men nu har jag gjort just det, deltagit med mina vävnader i en julmarknad ... eller faktiskt två stycken. Och det var jättekul!

Jag fick möjlighet att ställa ut mina saker i Hjos fina konsthantverksbutik Amanda. Vilket i sig känns som en stor ära.

Lördagen före första advent var det julmarknad i Hjo och jag var i butiken hela dagen och spann ull och pratade med intresserade och trevliga människor.

Hela december får mina saker vara kvar i butiken, och jag kommer säkert att vara där fler gånger.

Och nu i lördags var jag med på julmarknaden i Karlsborgs fästning. Det är en så fin och stämningsfull julmarknad i en fantastisk miljö, med julkonsert i kyrkan under dagen och många utställare med mycket fina hantverk. Jag var där tillsammans med en vävkompis, och vi hade bord bredvid varandra och hjälptes åt under dagen.

Har många gånger varit besökare på julmarknader, men att nu stå på andra sidan bordet med egentillverkade alster gav mersmak, det blir garanterat fler gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela