vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Fint väder idag ...

Publicerad 2017-08-24 11:48:04 i Allmänt,

Solen skiner, det är en härlig klar augustiluft, vinden fläktar alldeles lagom; kort sagt en dag med toppenfint väder, som gjord för att vara utomhus.

Och jag som vill sitta i källaren och väva ... får man det?
Hör rösten från barndomen; "Ut och lek! Inne kan du vara när det regnar!" Och min egen förnuftiga, sakliga inre röst; "Du vet inte hur många såna här dagar till det blir i sommar ... snart är det höst ". Men sen dyker den upp... min nya lite mer obstinata inre röst; "Det struntar jag i! Jag vill väva nu!"

Och jag är ju faktist vuxen nu, får göra som jag vill ... kanske går ner i källaren en sväng ... behöver ju inte tala om det för någon ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela