vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

I Gräfsnäs igen ...

Publicerad 2017-08-05 23:26:16 i Allmänt,

Torsdag till fredag var det min tur att vara i Gräfsnäs slottsruin för att visa vår utställning för besökare. Jag tog med mig spinnrocken, både för att ha något att göra om det inte kom så mycket folk, och för att jag tänkte att någon kanske skulle tycka att det var roligt att se på när jag spann. Och det blev bra på båda sätten. 

På torsdagen kom ganska många barnfamiljer och det var många barn som stannade till hos mig för att se när jag spann och för att känna på ullen. Och på fredagen var jag tacksam för lite sysselsättning när regnet öste ner hela dagen. Förutom några verkliga entusiaster utrustade med regnkläder var det ganska glest med besökare. 
Men ... några fina dagar blev det ... träffade trevliga och intresserade människor, fick mycket beröm får våra vävnader och vår utställning, och en full rulle nyspunnet garn för framtida projekt fick jag med mig hem.


En vecka till kan man se vår utställning, som bl.a. innehåller några koftor jag sytt av tyg jag vävt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela