vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Det här med färger ...

Publicerad 2017-02-17 19:14:54 i Allmänt,

Det är något visst med färger .... det gör något med en... åtminstone mig... gillar att klä mig färgglatt, känner mig gladare då ... svart och grått kan jag också ha, men då tillsammans med någon färg för att pigga upp.


Likadant är det med min vävning; väver helst färgglatt, allra helst med många olika färger, eller flera olika nyanser av en färg. Gillar att mixa olika närliggande färger för att sen lägga till en eller flera helt avvikande för att få lite tjong i det hela...


Just nu väver jag tyg i cottolin och ull. Har haft garnet liggande på golvet i vävrummet ett tag, går och flyttar runt rullarna nästan varje dag, lägger till en färg där, tar bort en annan där.... och tillslut tycker jag att jag fått till det.


Och då är det dags att varpa.... spännande... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela