vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Kreativ problemlösning

Publicerad 2019-12-16 15:28:06 i Allmänt,

Tror aldrig min hjärna får sån fart på tankarna som när jag just upptäckt ett fel i det jag väver ... olika lösningar dyker upp ... den ena mer kreativ än den andra ... och alla går ut på att jag ska slippa ta upp och göra om. Men man blir ju klokare med  åren, och nu har jag lärt mig att i såna lägen ta en paus, gå ifrån vävstolen, ta en promenad eller fika, kanske sova på saken, för de olika snabba kreativa lösningarna blir sällan särskilt bra ... det slutar ändå oftast med att jag väljer  att väva baklänges.

Men fatta lyckan när jag kom på (efter en kopp te) att jag kunde pilla bort ett mönsterinslag jag inte ville ha i min munkabältesväv ... 

(null)

Kommentarer

Postat av: faleartut

Publicerad 2019-12-16 17:30:40

Snyggt jobbat och klokt tänkt!
God Jul!

Svar: Tack! plötsligt händer det 😁... God Jul!
vavglad.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela