vavglad.blogg.se

Handarbetsnörd som blir glad bl.a. av att väva, knyppla, sticka och spinna ull.

Förnyelse

Publicerad 2019-03-06 17:25:39 i Allmänt,

Köpte lila ullgarn för ett tag sedan ... oklart varför ... det hör inte till min vanliga färgskala ... långt därifrån ... 

De där härvorna har legat i vävrummet, och jag har tittat på dem ibland och undrat hur jag tänkte egentligen;  lila .., jösses, det passar ju inte ihop med något annat ... hur ska jag kombinera det med övriga garner?
Men så blandade jag in det lila i en varp med grå/svart grund och färgglada restgarnpartier, och tyckte att det blev riktigt bra:
(null)

Och så vävde jag med svart inslag först ... lite fegt sådär .... men jag behövde vänja mig ....
(null)

men nu har jag samlat mod, nu är det "all in" som gäller; lila inslag:
(null)

... och det kan bli en ny favoritfärg känner jag nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela